Mire jó az E-vitamin?

Mire jó az E-vitamin?

A, B, C, D, E… itt álljunk meg egy percre. Ezeket a betűket biztos alaposan megtanultad már első osztályban, de tudod, hogy vitaminként például melyik mire jó?
A mai cikkben az E-vitamin jótékony hatásainak járunk utána és elmondjuk azt is, mit egyél, hogy elegendő E-vitaminhoz jusson a szervezeted. 

Olvass tovább!

Mi is az a vitamin?

A vitamin definíciója szerint olyan szerves vegyület, mely kis mennyiségben ugyan, de szükséges az emberi szervezet megfelelő működéséhez.

Van olyan vitamin, amit a szervezet is képes előállítani magának bizonyos feltételek mellett, (például a napfény hatására D-vitamin termelődik benned), azonban a legtöbb vitamint kívülről kell bevinni a szervezetbe friss gyümölcsök, zöldségek és egyéb táplálékok fogyasztásával.

 

Ezek közé tartozik az E-vitamin is, ami antioxidáns tulajdonsággal rendelkezik; ez a káros szabad gyökök elleni harcban fontos.

Anyagcserénkkel párhuzamosan ugyanis egy természetes folyamat, az oxidáció megy végre szervezetünkben, ami szabad gyökök keletkezésével jár. Ha ezekből a gyökökből a normálisnál több képződik (például stressz hatására, az élelmiszerekben lévő vegyszerek, vagy a szmog miatt), akkor olyan betegségekkel kellhet szembenéznünk később, mint az érelmeszesedés, keringési problémák, vérrögképződések, daganatos megbetegedések…

Ezeket a problémákat előzheted meg barátunk, az E-vitamin segítségével, ami nem csak a megelőzésben lehet hű társad, de a már kialakult betegségek tüneteit is enyhíti.

 

De ne feledkezzünk meg az E-vitamin szépségünkre gyakorolt hatásáról; lassítja a sejtek öregedését, a bőr ráncosodását, erősíti a körmöket és a hajszálakat, segít megtartani a szem egészségét is.

Egyszóval kívül-belül nagy szükségünk van rá. :)

Miben van E-vitamin?

Például az E-vitamin kapszulákban, amit megvehetsz bármelyik gyógyszertárban.

De ha inkább természetes forrásokból szeretnéd magadhoz venni az E-vitamint, akkor érdemes sok diót, mandulát, mogyorót rágcsálni, de jó barátaid lesznek a gabonapelyhek és hüvelyesek is, a spenót, tojássárgája, tejtermékek, mazsola is, amiknek igen magas az E-vitamin tartalma.

Két dologra figyelj;

•   az E-vitamin zsírban oldódó vitamin, vagyis fontos, hogy valamilyen zsírtartalmú harapnivaló (pl. olajos magvak) is szerepeljenek az étrendben

•   hosszú ideig való tárolással vagy főzéssel az ennivalók veszíthetnek vitamintartalmukból!

És persze ne feledkezzünk meg arról, hogy az E-vitamint kívülről is beviheted szervezetedbe; bőröd épségéért és szépségéért próbáld ki a Zelka E-vitaminos arckrémét,  ami táplálja és kényezteti a száraz arcbőrt, vagy a természetes szőlőmagolajat, amiből néhány csepp is elég, hogy regenerálja a bőr kollagén szöveteit és rugalmasabbá, simábbá tegye bőrödet. :)

 

Ilyenkor télen különösen nagy szükséged van az extra vitaminpótlásra!

Tartalomhoz tartozó címkék: blog
Kiszállítás 6000Ft fölött
/* */